Idea In Context

 EXAMPLE MINDMAP

1 .

2 .


 3 .



4 .


5 .




6 .


7 .


8 .
9 .
10 .









TOPIC : VIDEO GAME ADDICTED
 

1.0. INTRODUCTION

    Today, video games are the main game for every child and adolescent. Has many facilities 
that were built for children and adolescents play video games. Among them, the game Arkid 
and cafe cybercafe which operates daily non stop. 
And today's game has become more realistic and technologically advanced. 
The social network has also made its way into the gaming industry with online games. 
They also use a virtual fantasy world to connect with real people over the Internet, 
instead of a real human connection, which they could not achieve as usual. 
Therefore, children and teenagers will be affected by games.
It video also makes them more interested in video games than make the work worthwhile.



    A doodle is a drawing made while a person's attention is otherwise occupied. 

Doodles may be shapes, patterns, drawings or scribbles anything we produce in an idle moment

while the focus of our attention is elsewhere. Doodles are simple drawings that can have concrete 

meaning or representation may just be abstract shapes, shapes that show understanding of an artist. 

By this, I use the concept of the doodle art is to provide accurate information and solid.

 

    Art is a wide range of human activities in creating visual, auditory or implement artifact.

It also noted the skills of imagination and thought about something. For the arts to create a 

video game that is addictive to children and adolescents is to fit the theme used.

Examples of themes fantasy, fantasy is a modern theme that portrays the imaginary future. 

The world is the world of fantasy or the future. Creating video games is just an illusion to attract

children and young people play the game. In addition, there is also the theme of reality. 

Theme reality is a game where we can feel the movement of our own bodies.
 

1.1. PROBLEM STATEMENT

        The problem will arise when teenagers are addicted to video games is an error that stems from parents.
Children will waste their time by sitting down playing video games only. 
Parents should monitor their children's activities. It also can cause children remiss in making any 
useful work outside.

1.2. OBJECTIVE

        1.2.1. Research about Video Game Addicted and Art themes.
 
        1.2.2. Analyzed about Video Game Addicted and Art themes.
 
        1.2.3. Apply Art themes into Video Game Addicted.
 

1.3. TARGET AUDIENCE

        Teenagers 12-16 years old . 


1.4. METHOD

      1.4.1. Research 
 



Newspaper





 


1.4.2. Observation 


 
Video





Bella,2016,From this video, I can conclude that video games can lead to severe addiction. 
Among them, video games can cause young people to be influenced by the actions in the video game. 
When they are affected by these actions then it increases their imagination, with this various 
social problems will arise. In addition, when they only spend their time playing video games work in 
school or at the office can not be completed, but they will not be enough to drowsiness and sleep. 
It would also interfere with their work and study time.
 






Picture



From the picture, I can summarize the video game is more complex, detailed, and interesting to an international audience of players is increasing. With better graphics, the characters are more realistic, and the larger strategic challenge, it is not surprising that some teens prefer playing the latest video game from hanging out with friends, play sports, or watching television. In addition, they will lose appetite because too addicted to video games, Bella,2016.



1.4.3. Mind Maps


Figure 1 : Economic Context




Figure 2 : Generational Context


Figure 3 : Culture Context


Figure 4 :
Video Game Mind map , video game history , theme , types of game , genre and target audience .

1.4.4 Experiment
Material :
  1.   Cotton T-shirt .

    2. Types of t-shirt color .


             




FINAL OUTCOME

REFRENCES


SKETCHES


FINAL T-SHIRT














 






No comments:

Post a Comment